dissabte, 8 d’agost del 2009

Jet lag

6 d'agost, dijous. Waikiki, 07:38 (Hora local)
Quin dia mes llarg el d'ahir...
A San Francisco teniem unes hores pero les vam passar dins l'aeroport mateix, tot havent passat, es clar, els incomptables controls. Una de les preguntes dels questionaris era si havies visitat una granja abans de viatjar... He posat que si, i he hagut de passar un control "extra" on m'han demanat si les sabates que duia havien trepitjat la granja (?).
Cinc hores i mitja de vol mes, i a les 21:15 hora local, arribam a Honolulu.
Un "transfer" ens ha duit fins l'hostal i un jove molt amable ens ha explicat les condicions que no hem entes.
Hem dormit benissim. Ara anam a iniciar la nostra aventura a O'ahu, la primera illa que visitam.
Mitjanit.
Jet lag? Tot arriba. A les 15:00 hem anat a fer "un poc d'horeta" i jo m'acab d'aixecar. Na Xisca encara dorm.
Avui mati hem sortit de l'hostal i hem partit en direccio contraria al mar. Darrera la ciutat s'alcen unes muntanyes impressionants, sembla mes un decorat que altra cosa. Els nuvols tapen els cims. Hem fet tot Ala Wai Boulevard, sense trobar un trist bar on anar a berenar. Al final del carrer hem girat a Kapahulu Avenue, on ens hem trobat una escola. No sabem si fan vacances o no, pero hem vist alguns nins i nines amb motxilles i un autobus escolar. I hem topat amb el mar, a Kalakaua Avenue. Hem entrat a un ABC Store (n'hi ha per tot i pots trobar de tot), hem comprat el berenar i hem anat a Kuhio Beach Park (la platja) a menjar i mirar la gent que feia surf. N'estava ple!
Hem passejat per Central Waikiki Beach, per Gray's Beach, per Fort DeRussy Beach, ens hem aturat per consultar la guia, hem seguit per Kahanamoku Beach i ens hem assegut vora la Hilton Lagoon per admirar i fer temps. Com el seu nom indica, es una llacuna artificial de l'hotel Hilton, pero es publica, almenys la part on hem estat nosaltres.
Un poc mes endavant hem trobat Ala Moana Boulevard, interessant si dema volem agafar un bus. Hem fet aquest carrer com a quatre vegades: nomes per passejar, cercant internet, cercant un lloc per dinar i finalment per tornar a l'hostal.
No ha estat gens facil trobar un local amb internet. La guia posava que al llarg de Kuhio Avenue en trobariem molts. El cert es que nomes n'hem trobat un. 6$ l'hora.
Per dinar hem tornat a Ala Moana Boulevard. Quin dinar! Nomes hem demanat un plat, tanta sort! No hi ha por de quedar-se amb gana. Na Xisca ha demanat una amanida i jo una truita amb espinacs i xampinyons. Tot enorme! A sobre, pankakes, que han quedat. No podem amb tot.
I ara, a patir el jet lag. Ja no tenc son i es mitja nit. Pero dema volem fer la volta a l'illa, em conve intentar tornar dormir. Bona nit.

1. Et vaig seguint, jo mentrestant estic pintant les persianes al terrat i continuant rebent gent. Ahir vam estrenar el toldo del pati. S'hi està beníssim...

Després del concert de Jorge Drexler al Principal, demà esper la visita d'un fantàstic ADN uruguaià de 50 anys, amb qui vaig passar la lluna plena d'agost que em va omplir que no t'ho pots pensar... Estic molt emocionat, very excited...