dissabte, 25 d’abril del 2009

Obra d'art (Kunstwerk)

Molt bé, no hi ha millor aplicació. N'hi ha d'alternatives, potser moltes d'innecessàries, però aquesta t'escau. Segons la Viquipèdia: Una obra d'art és un producte o missatge humà que copia, imita, imagina o trascendeix la realitat i és una creació realitzada per esdevenir bella o ser una manifestació de significat simbòlic. Obviarem la part que diu "producte" i ens quedarem amb la part de "trascendeix la realitat" i amb la d'"esdevenir bella".

En realitat la qüestió aquí és la percepció personal de cadascú... encara que la meva no cabria de cap manera en aquesta pàgina per molt que escrivís. Segons la mateixa Viquipèdia: Les obres d'art de vegades no són importants perquè siguin boniques sinó per les idees que transmeten. Déu n'hi do com ho ets d'important, idò!

Dir allò que penses. En moltes ocasions està bé. He après a fer-ho, ja no em guard les meves sensacions pel "què diran", ara ho expòs amb més o menys habilitat o encert, l'ambigüitat m'envolta i no puc fer-hi més. És més, no vull fer-hi més. Cadascú és com és, precisament això és el que ens fa únics, interessants (als propis ulls i als aliens), el que permet que ens relacionem i anem trobant altres complements vitals.

És complicat això d'escriure sobre tu sense escriure sobre tu. No sé si m'entens. Pretenia que aquesta entrada fos potser no una declaració d'intencions perquè intencions no són el que tenc, però sí un petit homenatge a algú amb qui tenc l'honor de poder compartir un trosset de vida. No m'acaba de convèncer com m'està quedant, igual més endavant ho hauré de corregir, completar, ampliar, millorar i reeditar. La nit anterior ha deixat les meves neurones mig atordides. Ja hauria de ser a Mallorca i encara sec al sofà de ca nostra a Alaior. Va, m'aixec i me'n vaig a l'aeroport. Fins dilluns.

M'he explicat?

1 comentari:

  1. De fet, t'admir per haver-te pogut explicar tan bé i en tals condicions: vull ser un complement de vida que vol ser corregit, completat, ampliat, millorat i milers de vegades reeditat.

    ResponElimina