dimarts, 24 de novembre del 2009

Caps de setmana (IV)

Praha (1 novembre)

Em vaig poder recuperar dormint fins les 9. Mentre ens anàvem aixecant, dutxant, vestint... en Piotr i na Lenka varen anar a comprar el berenar.

Quan vàrem sortir al carrer tornava fer molt de fred. Vàrem tornar amb el bus cap a Praga. El primer que vàrem fer va ser anar a ca na Marketa a deixar les maletes, perquè aquella nit havíem de quedar a dormir allà. Després volíem visitar una part del castell i la catedral, i ens va anar bé perquè vàrem arribar just quan feien el canvi de guàrdia a l'entrada. Vàrem anar molt ràpid... bé, en Piotr no tant. En això ens assemblam, quan som a un lloc volem veure-ho tot, però clar, si vas amb altra gent t'has d'adaptar. I quina ràbia em va fer que just llavors la meva càmera decidís que ja no feia més fotos. Per sort, hi havia aparells abastament. En sortir del recinte del castell vàrem gaudir una altra vegada de vistes privilegiades, com ho demostren les fotos que els i les altres varen fer. Alguna n'hi ha amb la meva "estufeta" particular.

A migdia en Piotr havia de partir. El seu tren cap a Breslau sortia prest. Vàrem fer un comiat doble, ja que ens pensàvem que se n'anava per un altre camí, però al final va resultar que agafava el mateix metro que nosaltres. I va sorgir la pregunta: Perquè a totes ens ha fet dues besades i a tu tres? No en tenc (o no vull tenir) ni idea.

Vàrem anar a dinar al centre i abans que es fes fosc vàrem anar a fer una volta, sense na Lenka, que tenia coses a fer. N'Eva i jo ens vàrem emocionar amb una botiga on hi havia armadures, cotes de malla, espases, miniatures, penjolls... la fosca va tornar ben aviat però vàrem seguir caminant pels carrers de Praga. Vàrem travessar el riu per poder passejar per l'altra banda de la ciutat, igual d'interessant. Al final tots vàrem acabar comprant cosetes (per exemple, una bossa més grossa, que la meva havia quedat petita, una altra vegada).

Vàrem tornar veure na Lenka a l'aturada de metro Nádrazí Holesovice, que venia acompanyada del seu al·lot. També es fa afegir al grup un amic seu (que ja havíem conegut a Viena) i un altre jove. Ens varen dur a un local una mica fosc però molt original, un autèntic laberint de sales i passadissos decorats amb diferents tipus de motors, alguns amb moviment i tot. Vàrem beure cervesa txeca. Bona, bona.

Per sopar, els "autòctons" varen triar el lloc, que va estar molt bé. I ja s'acabava per mi el cap de setmana. Vàrem anar a dormir a ca na Marketa, i com que jo era la primera que m'aixecava l'endemà, em va tocar dormir a la cuina (!).

I pràcticament ja està. El dilluns vaig partir ben prest, metro, autobús, aeroport de Praga -overbooking que quasi em permet agafar vol directe, però al final no-, aeroport de Zurich -retard del següent vol-, aeroport de Barcelona i Menorca novament.

Curt, intens... com totes les coses que m'agraden, ha valgut la pena.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada